Nuffnang Add

Sunday 30 September 2018

Keindahan hutang..pelik disebaliknya

Sapa hutang sapa sekarang ni? Dia yang hutang aku boleh pulak dia tarik muka bila aku sebut pasal hutang. Ini tak adil...kan. Ini baru sikit, yg aku dengar siap putus kawan lah putus sedara lah disebabkan hutang. Dalam agama ada sebut byk kali kot menegaskan kepentingan membayar balik hutang. Bak kata orang kampung aku loan repayment.
Adakanlah inisiatif sikit nak langsaikan hutang..bayar bulanan ke dua bulan sekali ke..ini kata hujung tahun nak bayar, tapi seposen pun aku tak dapat. Apa yang menarik siap boleh beli barangan dan jenjalan lak tu..luar negara. Tak kisah lah luar negara tu kat bandung je Jakarta ke. Tak ke sentap orang yang ko hutang tu tgk status ko.
Inilah dia keindahan dan pelik disebalik berhutang ... Kita hint sikit macam nak remind mula lah ada gap ...tak nak tegur lah...tak nak kawan lah. Kang dibuatnya aku mati dulu dan tak sempat nak halalkan hutang tu ..camne?





No comments:

Post a Comment